Sivut

maanantai 13. tammikuuta 2014

Juhlavaa karkkia

Mulla oli alunperin vain yksi syy ostaa Lumenen hiekkaa pu(u)rossa -lakka. Se oli nää kynnet, jotka olin suunnitellut. Halusin yhdistellä valkoista, vaaleanpunaista ja kultaista hiekkalakkaa samanväristen pohjien kanssa ristiin koristeteippejä apuna käyttäen.


Mutta hei, eihän nuo kynnet ole niin tehty. Niin... Se ristiin yhdisteleminen ei ollutkaan kovin nätti idea. Vasurista tein kolme sormea niin ja olin pettymyksen kuilussa, värit näytti kauheilta yhdessä. Tein kaksi viimeistä samanvärisellä pohjalla ja hiekalla ja sehän toimi paljon paremmin. Jatkoin samaa oikeaan käteen, jonka jälkeen kolme ekaa kynttä (tai oikeastaan kynnen lakkausta) sai kyytiä!


Käytetyt lakat ja tarvikkeet
  • Kultainen pohja - Avon Golden vision
  • Valkoinen pohja - Golden rose 01
  • Pinkki pohja - Opi Suzi & the Lifeguard
  • Kultainen hiekka - Lumene Sandy brook / hiekkaa purossa
  • Valkoinen hiekka - Opi Solitaire
  • Pinkki hiekka - Opi Pussy Galore
  • Päällä - Seche Vite, helmenpuolikkaat
  • Lisäksi koristeteippiä, jolla aukot on rajattu

En ole varmaan koskaan käyttänyt näin montaa eri Opia yhteen lakkauksen, eikä sillä, en niitä montaa vielä edes omista. Joulukuun aikana niitä tosin tuli mulle 5 lisää (joista 4 miniä). Se viides oli tuo Opi Solitaire. Ihastuin siihen Sannun blogissa ja minun onnekseni Sannu ei itse lakasta välittänyt, joten hän myi sen minulle :)


Pitää tässä vielä mainita, että tykästyin kynsiin ihan älyttömästi. Ne sai osakseen paljon omaa tuijottelua ja hiekan silittelyä! Näistä kolmesta lakasta muuten yllättäen Lumene toi pisteet kotiin. Siinä oli enemmän hiekkaefektiä, peitti paremmin, kuivui nopeammin ja värikin on eniten mun mieleen.

Ostin tuon Prismasta, jossa arvoin IsaDoran ja Lumenen välillä. Valitsin Lumenen hinnan ja nimen perusteella. Luulin pitkään sen olevan hiekkaa puurossa ja vasta Künsiin Facebookissa minua oikaistiin nimestä. Ihmettelin vielä oikein, että miten voi olla noin eri nimi enkuksi ja suomeksi. Ja lakan nimen luin kyllä moneen kertaan, taisi olla vain joulupuuro mielessä siinä vaiheessa. Koska lakka oli hyvä, ajattelin kotiuttaa ainakin vielä ruskean hiekka-Lumenen, jos jostain löydän! Jyväskyläläiset, säästäkää yks mulle...


Mun oikean käden peukusta on vähitellen tullut ihan muotopuoli. Se on tuosta vasemmasta reunasta ruvennut repsottamaan ministi jo monta kertaa ja pituutta säästellen olen viilannut vain pakollisen pois. Tilanne alkaa onneksi olla jo stabiili, eli uusia minilohkeamia ei ole tullut. Nyt pitää vaan odottaa kynsien kasvua, tuo on noin millin muita lyhyempi...

28 kommenttia:

  1. Hieno idea! Tai siis, no, alkuperäinen idea ei ilmeisesti ollut käytännössä hieno, mutta nämä kynnet kyllä ovat :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joo, se alkuperäinen ei ihan toiminut, mutta korjattu versio kyllä :)

      Poista
  2. Aivan tajuttoman upeat! Odotitko kauan tuon pohjalakan kuivumista, ennen kuin laitoit teipit? Mulla meinaan lähtee aina se pohja mukaan, kun oon koittanu teippailua :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Odotin. Mulla joskus kanssa lähti pohja mukana. Nykyään laitan aina kerroksen seche viteä tohon väliin ennen teippejä, niin pohja kestää. Vaikka sitäkin kyllä pitää hetki kuivatella.

      Poista
  3. nams miten ihanat :3

    VastaaPoista
  4. Voi kun upeat, tykkään paljon! :)

    VastaaPoista
  5. Oooh. Niiin kauniit ♡

    mä himoan sitä lumenen keltaista hiekkalakkaa!

    VastaaPoista
  6. Nää on tosi kauniit!
    Sori, mutta taidan varastaa idean! :D

    VastaaPoista